آموزشها و دانستنيها
Service Times: 9am and 10:30am
6399 North Wells Road, Bigtownville, CO 32748

جمعه 24 آذر 1396 Friday 15 December 2017 26 ربیع‌الاول 1439
  • Register

قبل از ورزش سنگین غذای کامل نخوريد چون...

قبل ازورزش سنگین غذای کامل نخوريد چون...


شنیده ام که می گویند قبل از ورزش سنگین غذای کامل نخور چون دل درد می گیری آیا این گفته درست است؟ آیا مصرف غذا قبل و بعد ورزش تفاوتی دارد؟


 به طور معمول بعد از غذا خوردن سیستم بدن طوری طراحی می شود که تمام انرژی متوجه هضم و جذب مواد شده و جریان خون به طور مکانیکی به سمت شکم و روده منحرف می شود. پس در نتیجه اگر شما در طول یک یا دو ساعتی که وعده غذایی را مصرف کرده تصمیم به انجام ورزش های سنگینی بگیرید جریان خون کاهش پیدا خواهد کرد و ماموریت خود را در جهت هضم و جذب مواد غذایی به خوبی انجام نخواهد داد و خون و اکسیژن مورد نیاز اندام های فعال را نمی توان تهیه کند.
ادامه دادن این فعالیت ها با شدت بیشتر نتیجه ای جز دفع اسید لاکتیک از ماهیچه ها نخواهد داشت و باعث بروز درد در ناحیه های مختلف در ناحیه ماهیچه ها خواهد شد.
بهترین توصیه ای که می توان برای شما داشته باشم این است که قبل از انجام ورزش های سنگین غذای کاملی مصرف نکنید. فکر می کنم که برای این توضیحی لازم باشد؛ معده یک کیسه عضلانی است که پس از خوردن غذا دریچه پایینی آن محکم بسته شده و اجازه عبور غذا را نمی دهد. غذای موجود در معده موجب انقباض دیواره و در نتیجه مخلوط شدن غذا با شیره های گوارشی می شود.
تا زمانی که عضلات این نتیجه، اکسیژن کافی دریافت کنند عمل خود را به درستی انجام می دهند اما زمانی که ورزش های خیلی سنگین انجام شود یا غذای زیادی خورده شده باشد، ممکن است قلب توانایی نداشته باشد که همزمان خون کافی هم به عضلات دریچه معده و هم به عضلات اسکلتی برساند و در نتیجه بر اثر خون رسانی کمتر به این اندام ها عضلات اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت نکرده منقبض می شوند که این در افراد مختلف باعث بروز درد در ناحیه شکمی و همچنین در قسمت عضلانی می شود. بهترین روش این است که اگر قبل از ورزش غذا خورده اید ورزش های سنگینی را انجام ندهید.
اگر شما به اندازه کمی غذا می خورید در بیشتر موارد سریع تر نیز وزن کم خواهید کرد. در زمانی که غذا مصرف کرده اید بدن تا حدود 4 ساعت کالری بیشتری مصرف می کند پس اگر بعد از غذا ورزش کنید بدن شما نسبت به زمانی که بین غذا خوردن و ورزش کردن فاصله ای باشد انرژی بیشتری سوخته خواهد شد و در نتیجه شما بهتر می توانید به اندام دلخواه خود دست پیدا کنید در نتیجه بهترین روش موجود مصرف نکردن وعده کامل غذایی قبل از انجام ورزش های سنگین است

 

آخرين بروز رساني شنبه 11 آذر 1396 7:07:29 ب ظ .

مشترک کانال پيلاتس شويد


جهت عضويت در کانال
روي لوگوکليک کنيد
ويژه تلفن همراه

آخرین اخبار

کلمات کلیدی