آموزشها و دانستنيها
Service Times: 9am and 10:30am
6399 North Wells Road, Bigtownville, CO 32748

سه شنبه 6 تير 1396 Tuesday 27 June 2017 2 شوال 1438
  • Register

حالت تهوع یا سرگیجه هنگام تمرین

حالت تهوع یا سرگیجه هنگام تمرين هاي پيلاتس

پيلاتس,حالت تهوع يا سرگيجه هنگام تمرينهاي پيلاتس بدن برای انجام فعالیت ورزشی نیاز به انرژی دارد و آن را از قند خون تامین می‌کند. پس باید پیش از تمرین با تغذیه مناسب، انرژی لازم برای بدن فراهم شود. کاهش میزان قند خون از عوامل ایجاد حالت تهوع هنگام ورزش است.


رساندن میزان کافی آب به بدن هنگام ورزش ضروری است. كم‌آبی سبب كاهش قدرت و استقامت بدن می‌گردد. سرگیجه و حالت تهوع از نشانه‌های کم‌آبی در بدن هستند.


افت ناگهانی فشار خون هنگام برخاستن نیز، می‌تواند از دلایل ایجاد سرگیجه باشد. در انجام تمرینات و هنگام برخاستن، سر را آرام و مرحله به مرحله بالا بیاورید.


در تمرینات پیلاتس، سر در راستای ستون مهره‌ها قرار می‌گیرد و نگاه هم در راستای قرار گرفتن سر است. اگر در زمان تمرین، مدام به اطراف نگاه کنید حس سرگیجه خواهید داشت. سعی کنید نگاه خود را ثابت نگه دارید.
حفظ انقباض عضلات شکم در انجام تمرینات پیلاتس ضروری است. اما این عمل باید به‌درستی انجام شود به‌گونه‌ای که تمام عضلات شکم به یک اندازه منقبض شوند. اگر فقط بخش بالای عضلات شکم را به‌شدت منقبض کنید، در اثر فشار وارد شده به معده، ممکن است دچار حالت تهوع شوید.


تنفس صحیح و عمیق نیز از دیگر مواردی است که در انجام تمرینات باید به آن توجه داشت. در تمرینات پیلاتس تنفس جانبی و استفاده از تمام حجم ریه ضروری است، اما اغراق در تنفس و ناهماهنگی آن با شدت اجرای حرکات، ممکن است باعث ایجاد سرگیجه شود.
 در صورت ادامه یافتن حالت تهوع یا سرگیجه هنگام ورزش، لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.
توصیه آخر اینکه تمرینات پیلاتس را زیر نظر مربی انجام دهید تا با دریافت نکات ضروری، از اجرای تمرینات بیشترین لذت را ببرید.

تهيه و تنظيم :فاطمه اکبري مربي پيلاتس

 

آخرين بروز رساني یکشنبه 04 تیر 1396 2:59:24 ب ظ .

مشترک کانال پيلاتس شويد


جهت عضويت در کانال
روي لوگوکليک کنيد
ويژه تلفن همراه

آخرین اخبار

کلمات کلیدی