Service Times: 9am and 10:30am
6399 North Wells Road, Bigtownville, CO 32748

سه شنبه 29 اسفند 1402 Tuesday 19 March 2024 9 رمضان 1445
  • Register

مقاله ها

شناخت عضلات شکم

شناخت عضلات شکم
عضلات شکم در سايت پيلاتس

همه ی ما شیفته صحبت کردن درباره عضلات شکم هستیم چرا که خواهان هیکلی متناسب و برازنده هستیم که مشخصه آن داشتن شکمی صاف است. شکم صاف، شکم شش تکه و یا محکم از این جمله هستند. ولی به ندرت درباره عملکرد عضلات هاشکمی که تاثیرمستقیم بر روی فرم دهی شکم دارند صحبت می شود. در این گذر کوتاه، کوشش شده است با عضلات شکمی که به شکل گروهی با هم درگیر هستند اطلاعات مختصری ارائه شود و دریابیم که چگونه این عضلات در راه رفتن به ما کمک می کنند و با شناختن این عضلات می توان بیشترین استفاده را از تمرین های ورزشی برد.

الف)- عضلات راست شکمی (Rectus abdominus)این یکی از شناخته شده ترین عضلات شکمی است و مسئولیت زیادی در ساختن شکمی صاف و محکم دارد. این عضلات بلند از استخوان پنج قفسه سینه شروع شده و تا ناحیه زیر شکم ادامه دارد و تقریباً در طول بالا تنه کشیده می شود. رشته های این عضلات در کنار و موازی هم قرار گرفته اند و در سه نقطه به پوست ( زیر جلد) وصل می شوند که شیار های افقی در سطح ( پوست) ایجاد می کنند که در حقیقت این نقاط پیوستگی هستند که با تمرین های پیوسته به این ناحیه شکل شش تکه می دهند.

ب)- عضلات مایل خارجی( External Oblique)  این عضلات از رشته های زیادی که به طور گسترده ای بین استخوان های 5 و 12 قفسه سینه پراکنده شده اند، ساخته شده اند و به رباطی در نزدیکی استخوان باسن متصل می شوند. این عضلات مسئولیت چرخاندن بدن به اطراف، خم شدن به طرفین و چرخاندن باسن و لگن را عهده دار هستند. البته در خم شدن به جلو و تحت کنترل در آوردن ناحیه شکم نیز در گیر می شوند.

پ)- عضلات مایل داخلی (Internal Oblique)درست در زیر عضلات مایل خارجی رشته های عضلانی مایل داخلی قرار گرفته اند که در نقاط بسیار زیادی با هم پیوسته هستند و مسئولیت این گروه از عضلات بیشتر در هنگام خم شدن به اطراف، چرخش کمر و قفسه سینه، مشخص است. همانند عضلات مایل خارجی این گروه در تحت کنترل گرفتن شکم و خم شدن به جلو نیز فعال هستند. عضلات مایل داخلی و خارجی هر دو در چرخش تنه درگیر هستند.

ت)- عضلات مورب شکمی ( Transversus)این گروه از عضلات به صورت رشته هایی هستند که به صورت افقی میانه بالا تنه را می پوشانند و یک شبکه محافطتی برای بالا تنه می سازند. این عضلات برای نگهداری بالا تنه و پایداری آن بسیار ضروری است. محبوس کردن این عضلات باعث می شود که قطر عضلات شکم کم بشود. در حقیقت این عضلات کمر شما است. در حرکت های پیلاتس برای انعطاف کمر و شکم از این عضلات بهره می گیریم.

هماهنگی بیشترنه تنها حرکت بدن در اثر فعالیت عضلات شکمی است، بلکه آنها محتویات بدن را نیز نگهداری می کنند و از ستون فقرات پشتیبانی می کنند، آنها به ما کمک می کنند که نفس بکشیم. بسیار مهم است که بخاطر داشته باشیم عضلات شکمی همه با هم در گیر هستند. اگر هدف این است که عضلات ایی به بالاترین حد کارایی خود برسد. این به کار گیریی تمامی عضلات است که شما را در ساختن آن عضلات مورد نظر کمک خواهد کرد. پس بکار انداختن تمامی عضلات شکمی شما را به هدف که داشتن شکمی صاف است، نردیک تر می کند تا کار مداوم و بیش از حد بر روی یک عضلات مانند عضلات راست شکمی.     

به یاد داشته باشید عضلات شکمی، گروهی از عضلات هستند که با هم فعال می شوند و آنچه که نام برده شد تمامی این عضلات نبوده و تعداد دیگری در پایین آورده شده است.

عضلات طویل راست کننده ستون فقرات Erector Spine

عضلات راست و خم کننده باسن Hip Flecors

دیافراگم Diaphragm

Multifudus

Pelvic Floor

مترجم :فرشادی

مسئول بخش آموزشها و دانستنیهای سایت پیلاتس

منبع about .com

آخرين بروز رساني جمعه 24 تیر 1401 9:38:00 ب ظ .

آخرین اخبار

کلمات کلیدی